Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

12 Mayıs 2015 Salı

Bi Dünya Öğrenci Buluştu




Geçen gün (10.05.2015) artık güzel bir şölene dönüşen ve bu yıl sekizincisi düzenlenen "Uluslararası Öğrenci Buluşması"na gittim. Bu yıl İstanbul/Üsküdar'da gerçekleşen buluşma gerçekten çok coşkuluydu. Üsküdar meydanında kurulan standlar tâ Şemsipaşa Camii'nin önüne kadar uzanıyordu. 160 ülkeden çok sayıda misafir öğrenci katıldı. Özellikle  Afrika ülkelerinin standları çok hareketliydi. Kimileri kendi yerel danslarını gösterirken kimileri müziklerini çalıyordu kimileri de Türkiye'deki maceralarını hararetli hararetli anlatıyordu. Afrikalı öğrencileri çok samimi buldum hemen kaynaşan sıcakkanlı insanlar. Mesela bir kız öğrenciyle girdiğim muhabbette nerelisin diye soruyorum? Konyalıyım diyor, şaşırdığımı görmüş ki  gülümsemeye başladı "dünyada Kenyalı Türkiye'de Konyalıyım " dedi. Başka bir arkadaş da (kendisi Senegalli) 2002'de Türkiye ile oynanan ve Türkiye'nin kazandığı futbol maçından bahsediyor, yanımızda orta yaşlı bir hanım vardı onunla futbol hakkında derin muhabbete daldılar tabi futbolu çok bilmediğimden onları bırakıp başka bir ülkenin standına geçtim. Cezayirli öğrencilerle tanıştım, kendi kültürlerindeki birtakım eşyaları tanıtıyorlardı. Sıra masadaki su testisine gelince yaşanmış şöyle bir hikaye anlattı:" bir köyün muhtarlığına aday biri hanımları toplamış ve demiş ki oyunuzu bana verin evlerinize kadar su şebekesi kuracağım böylece su taşıyıp yorulmanıza gerek kalmayacak. Hanımlar da oylarını ona vermişler ve hakikaten muhtar sözünü yerine getirmiş, sonraki seçimde tekrar aday olmuş fakat seçimi kaybetmiş çok şaşıran eski muhtar hanımlara bunun nedenini sormuş cevap olarak ne alsa beğenirsiniz, eskiden su taşımak için çeşmeye gider birbirimizi görürdük artık evlerimizde su olduğu için birbirimizi göremiyoruz biz eski sistemi istiyoruz". Bayağı gülüşmeler oldu tabi. Kendi kültürlerinde kahvenin nasıl yapıldığını, meşhur yemeklerini vs. anlattılar. Çok zevkli bir gün geçirdim. Bir daha ki yazımda Ugandalı bir arkadaşımızla yaptığım röportajı paylaşmak istiyorum sizlerle, şimdilik selam ve dua ile hoşçakalın...
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder